<«رییس قوه قضاییه» به اظهارات «رییس قوه مجریه» پاسخ داد.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1015
نویسنده : کامران وزیری

پرهیز از اختلاف افکنی

 

وی سپس به سخنان دیروز رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد و گفت: تا به امروز از هرگونه سخنان تنش‌آفرین و اختلاف‌انگیز که به نفع و مصلحت کشور و حفظ همدلی، اخوت و همکاری نیست؛ اجتناب کرده‌ام و از این پس نیز همین‌گونه خواهد بود منتها از این جهت که رئیس‌جمهور محترم گفتند باب نقد در کشور باز است و به «النصیحته لائمه المسلمین» تمسک جستند و این‌که حتی به حاکم مسلمین هم می‌توان نقد کرد؛ بنابراین طبعا به مقامات پایین‌تر هم می‌توان نقد کرد؛ چند نکته را از باب نصح مطرح می‌کنم.

 آملی لاریجانی با تصریح بر این‌که «نباید نسبت به قوه قضاییه جفا کرد» افزود: همه می‌دانند که همواره از دولت حمایت کرده‌ام؛ بعد از این هم حمایت خواهم کرد؛ چراکه معتقدم باید با همدلی حرکت کنیم، مردم از ما حل مشکلات را می‌خواهند نه این‌که هر روز حاشیه‌ای ایجاد کنیم و مشکلی بر مشکلات بیفزاییم.

 وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور محترم دو سه عبارت را به کار بردند از جمله این‌که قوه قضاییه باید مأمن جامعه باشد و اگر نمک سالم باشد، هر چیزی اشکال داشته باشد می‌توان جلوی آن را گرفت اما اگر نمک فاسد شود کار بسیار سخت می‌شود، باید پرسید مقصود از این جملات شرطی چیست آن هم در حالی که این جملات در مورد قوه مجریه هم کاربرد دارد و می‌توان گفت اگر قوه مجریه فاسد شود، اگر دولت فاسد شود و اگر رئیس جمهور فاسد شود کار سخت می‌شود.

 وی اظهار کرد: اگر مقصود این است که القا کنیم قوه قضاییه این طور شده است که افترا است و اگر غیر از آن باشد اهانت است؛ چرا باید دستگاهی را که مشغول خدمت به مردم است و با وجود تنگناهای شدید و مشکلات متعدد بودجه و امکانات، در طول سال 15 میلیون پرونده را رسیدگی می‌کند مورد عتاب و خطاب وهن آمیز قرار دهیم و مستمسکی برای بدخواهان.

 رئیس قوه قضاییه این بخش از سخنان رئیس‌جمهور را که «از طریق برخی روزنامه ها می توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود» نادرست و خلاف واقع و توهین به دستگاه قضایی دانست و گفت: چرا با سخنانی که به قول طلبه‌ها از سنخ تناقض صدر و ذیل است به حرف‌های خلاف واقع دامن می‌زنیم و این طور القا می کنیم که روزنامه خاصی طوری بر قوه قضاییه سیطره دارد که امروز می‌گوید و فردا فردی دستگیر می‌شود، اینها سخنان خلافی است که هیچ‌گاه انتظار بیان آن را از مسئولین مطلع نظام نداریم. البته ممکن است روزنامه‌ای تخلف کند و از اطلاعات خود به نحو نادرست استفاده کند، این ربطی به دستگاه قضایی ندارد.

 

تحمل نقد مخالفان برجام

 وی در ادامه به موضوع برجام و برخی نقدهای افراطی و در کنار آن تحمل نکردن برخی نقدهای سازنده و درست اشاره کرد و گفت: واقعا برخی منتقدان برجام بی‌انصافی کردند و حرف‌های بسیار افراطی و خلاف واقع زدند که حتی به نظر بنده برخی از آن‌ها جرم بود و گمان ندارم این‌ها عده چندانی باشند و در مقابل این گروه منتقدان عاقل، متدین و اهل فنی قرار دارند که به جای جای این تفاهم منتقد هستند. بنده در طول مدت مذاکرات، همواره از تیم مذاکره کننده و دولت محترم حمایت کردم و اکنون هم چنین است. تیم مذاکره کننده افراد متدینی بوده اند، با تلاش شبانه روزی کاری را به جلو برده اند که آسان نبود و لذا حاصل کار آنان سزاوار هر گونه تقدیر و تشکر است. تفاهم برجام، کاری عاقلانه و تدبیری معقول بود. اما دلیلی وجود ندارد که این مسئله ملازمه¬ای با افتخار ملی بودن داشته باشد. لااقل برای بنده روشن نیست که آیا واقعا نتایج برجام افتخار آمیز است ما در این تفاهم چیزهای بسیاری داده ایم و چیزهای بسیاری هم تحصیل کرده ایم در مجموع به نظر می رسد تفاهم قابل قبولی است. اما با وجود امتیازات بسیاری که داده ایم، چه افتخاری وجود دارد؟

 وی با اشاره به این‌که «در مسئله برجام با توجه به مجموعه مقدورات و شرایط، کاری عقلانی صورت گرفت که اشکالی هم ندارد و ما امتیازاتی دادیم و امتیازاتی هم گرفتیم» تصریح کرد: مسئله اساسی این است که اختلاف نظر بر سر این مسائل طبیعی است و نباید با لحنی سخن گفته شود که مخالفین، جریانی برخلاف مردم هستند و برخلاف مردم سخن می گویند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: امیدوارم حرف های مطرح شده درباره امید واعتدال را همچنان دنبال کنید نه اینکه کسانی را که حق مدارانه دفاع و نقد می کنند زیر سوال ببریم.

 

جلوگیری از ورود افراد مشکوک الاعتبار به مجلس

 رئیس قوه قضاییه در پایان سخنان خود به موضوع انتخابات و وظایف دستگاههای مختلف از جمله قوه قضاییه در این خصوص اشاره کرد و با اعلام این‌که «دستگاه قضایی بر حسب وظایف، کمیته هایی را برای انجام وظایف مربوطه در انتخابات تشکیل داده و می‌دهد» گفت: این سخن که گفته شده است «همه باید بتوانند افراد موردنظر خود را در لیست‌های انتخاباتی ببینند» سخن مقبولی نیست.

 وی تاکید کرد: هر کشوری ضابطه و قانون خود را دارد و باید دید براساس آن قوانین و ضوابط افراد شرایط لازم را دارند یا خیر و این شدنی نیست که افراد غیر واجد صلاحیت یا مشکوک الصلاحیت وارد صحنه انتخابات شوند و شورای محترم نگهبان هم تایید کند و ما نیز نباید در مسیر انتخابات سخنانی مطرح کنیم که توقعات غیرقانونی را بالا ببرد و موجب شود که برخی ها بگویند آنقدر کاندیدا معرفی می کنیم که شورای نگهبان نتواند در مقابل آن بایستد.

 وی با اشاره به این‌که «اتفاقا شورای نگهبان باید قاطعانه بایستد و هر کسی که شرایطش را ندارد رد کند» گفت: شورای نگهبان قطعا در راه انجام وظایف قانونی و شرعی خود خواهد ایستاد و فرقی نمی کند که چه اندازه غیرواجد صلاحیت باشند: چه دو هزار نفر و چه ده هزار نفر طبیعی است که اگر واجد شرایط نباشند رد می شوند تا افرادی نتوانند مهندسی کنند و بگویند اینقدر آدم می فرستیم که شورای نگهبان جرات نداشته باشد آنها را رد کند.

 رئیس قوه قضاییه با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور افزود: البته روشن است در این راه باید حقوق مردم و کاندیداهای واجد شرایط رعایت شود.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی مسئولان هیئت های اعزامی به شهرستانهای استان مازندران گزارش های مبسوط خود را ارائه کردند و جمع بندی سفر هیئت عالی قضایی به استان مازندران صورت گرفت.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: قوه مجریه،دولت اعتدال ، دولت , , , , !؟ ، پاسخ قاطع قوه قضائیه ,



مطالب مرتبط با این پست
.
اوباما: ایران یک سال یا بیشتر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/ ابراز خوشبینی درباره توافق هسته‌ای
نتانیاهو و مشکل ندیدن شلوار جین در ایران + کاریکاتور
سیاهه مواضع دولتمردان آمریکایی علیه نظام و ملت ایران
امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا چه گفتند؟
سرنوشت سوریه را سوری‌ها تعیین می‌کنند/قطعنامه شورای امنیت منافاتی با منافع سوریه ندارد
چهره مرموز حامی تحریم‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا کیست؟
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
واشنگتن جرات حمله به ایران را ندارد
توافق برای برقراری روابط با انگلیس در سطح كاردار غيرمقيم
رمزگشایی از «اتفاقی که بجا نبود» !؟
دولت به انتقاد منتقدینش افتخار می‌کند/ 50 روزبه اندازه 500 روز در سیاست خارجی قدم برداشتیم
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم
«کابوس» سعودی‌ها از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا
هشت روستاي استان حلب سوريه از حضور عوامل مسلح پاكسازي شد
نخست‌وزیر لیبی آزاد شد
اذعان یک مقام صهیونیست به دشواری نبرد با حزب الله
وزير خارجه انگليس: در حال مذاکره با ایران برای از سرگیری روابط دوجانبه هستیم
ارتش سوریه عملیات «نبرد زلزله» تروریست‌ها در ادلب را ناکام گذاشت
ایران با بسته جدید به ژنو می رود
واکنش ظریف به تیتر امروز کیهان
اوباما به نتانیاهو: می‌خواهیم تحریم‌های ایران را کاهش دهیم
فهرست بلند شبکه ترور رژیم صهیونیستی در سراسر جهان
فتوای آیت الله سیستانی ضد فتنه مذهبی در عراق +عکس
الهام علی‌اف متهم به تقلب شد



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: